Bulgaristan Vol 1

Bir süredir kayıplardaydım..
Önce izne çıktım ardından ise kısa bir Bulgaristan yaptım geldim :)

Bulgaristan'da 3 şehir gezme imkanı buldum; Sofya, Burgas ve Varna.

İnanılmaz fazla resmim var her yerde, ama buraya turist rehberliğinden daha çok ne yedim ne içtim onları aktarmaya çalışacağım.

Her zamanki gibi zamanın, manzaranın tadını çıkarmak için erken uyandım ben.




Sofya'da Vitoşa Bulvarı var; bütün mağazalar, gezilecek yerler Vitoşa Bulvarı etrafında konumlanmış.

Vitoşa Bulvarı boyunca bütün mağazaları gezdik, çok fazla kaydadeğer bir şeyler bulamadık açıkçası. Giyim tarzları bizden oldukça farklı.
Soğukların, hatta soğuk değil ayaz demek daha doğru olur, etkisi çok fazla bunda tabi.




Vitoşa Bulvarının sonlarına doğru, bulvar üzerinde minicik kapısı olan, ama içeriye girdikten sonra inanamayacağınız büyüklükte ve güzellikte bir restoranda, Shtastlivetza (Щастливеца)' da yemek yedik.

İlk olarak masamıza sunulan salatalara bayıldığımı ve hatta bunlarla doyup kalkmayı bile düşündüğümü söylemeliyim :)



Peçetelere, sandalyelere,  o havaya bayıldım bayıldım!




Ah o perdeler hele!




Dekorasyonuna çok para harcanmış belli ki :)



Ama kesinlikle değmiş!
Bu vitrin ve içindeki herbir ayrıntı üzerinde de çok düşünüldüğü belli idi;


Bu köşe ise kesinlikle favorim oldu.
Türkiye' de olsa da kahve içip kitap okumak için gidebilsek keşke!



Bu hayal dünyasında her çeşit yemek mevcut.
İtalyan mutfağı, Rus mutfağı, Fransız mutfağı, Bulgar mutfağı ve hatta Türk mutfağı bile vardı.
Ortaya karışık bir konsept sunulmuş.
Bazı insanlar sırf Türk kahvesi içmek ve muhabbet etmek için tercih etmişlerdi.

Bulgaristan'ın para birimi Leva.
Bulgarca böyle yazılmadığı kesin :)
Ama böyle okunuyor.
Türk parasından değerli, Yaklaşık 1.5 TL  1 Leva yapıyor.

Bu gittiğimiz restaurantta en pahalı menü 31.9 Leva idi.
Ama dediğim gibi bu en pahalısı, diğer menüler ortalama 15-20 Leva arasındaydı.
Bu mekanı konsept fiyat dengesi açısından çok uygun buldum ben.


Bir gün Bulgaristan'dan  yolunuz geçerse uğramayı asla ihmal etmeyin! :)