Bulgaristan Vol 2

Dobrutroooo!

Bulgaristan'da geçirdiğim süre zarfında öğrenebildiğim bir iki kelime olduğu için söyleyeyim dedim :)
Bulgarca çok zor bir dil bence, kelimleri ağızın içinde yuvarlayıp yuvarlayıp söylemiyor gibi konuşuyorlar.
Ama aslında söylüyorlar :)
Bir günaydın, bir merhaba diyene kadar kaç kere yeniden telaffuz ettim inanın bende bilmiyorum :)

İkinci durağımıza geçmeden önce ilk post için tık tık

Sofya'da bol bol tatlı da yedik haliyle :)
Eee tabi, o kadar enerji kaybımız olmuştur değil mi? :)

Hedena tatlı duraklarımızdan en sevdiğim oldu.






Aslında ufacık bir dükkan.
Ama Türkiye'de sahte krema yüzünden gerçek pastanın tadını unutmuşken o kadar iyi geldi ki!

Hedena; Sofia,Burgas ve Varna'da da şubeleri olan bin zincir şeklinde idi.
Biz saat hayli geç olduğu için ortaya birşeyler söylemeyi tercih ettik :)

Solda gördüğünüz pasta ballı kaymaklı, ortadaki krokanlı, en sondaki ise nutellalı.
Ballı kaymaklı olan ağırdır diye düşünmüşken, hiç de öyle değildi, kıvamını sevdim.
Ama en sevdiğim de kesinlikle krokanlı idi.
Şuan tarif edemiyorum ama, yüzümde aptal bir gülümseme, karnımda uçuşan minik kelebeklerle birlikte yedim diyeyim siz anlayın :)
Nutellalı ise bana çok ağır geldi, nutelladan haz etmeyen nadir bayanlardanım galiba :):)




Gelelim çaylarına.
Tatlı amaçlı gittiğimiz mekanda bu kadar iyi çay bulmayı beklemiyordum kesinlikle.
Çay için tercih yaparken hayli zorlandık.
Zira çok çeşitli idi, genellikle de karışık şekildeydiler.
Ben 'Geişa' çayını tercih ettim, içinde yeşil çay ve beyaz çay vardı.
Aslında eşimle aşırı müptelası olduğumuz çin çayına benzettim ben biraz bu açıdan.
Sanki mideyi rahatlatıyor, sindirimi kolaylaştırıyor gibi bir çay idi.

Bulgaristan'da tüm çaylar balla servis ediliyor.
Kimi yerde bal isteyip istemediğimiz sorulurken kimi yerde, ki Hedena gibi, direkt getirildi.
Balları da çok çeşitli. Kestane, arı balı, petek balı bildiğimiz türlerden iken, ben akasya balını ayrıca sevdim.
Hatta eve de aldım gelirken :)

Son olarak ise hoşuma giden bir diğer ayrıntı kartları oldu :)
Hemen hemen her mekanda servis yapılırken bu kartlardan getiriliyor.
Bana ne sözü çıktı felan diye mutlu oluyor insan :)
Tecrübe ile ilgili bilge bir söz çıkmıştı bana da.
Ama unuttum şuan :)